Eltjo Scheepers, van Restaurant Het Sentiment, vertelde zijn verhaal in de eerste DeMooiBernhezeKrant van 2019, waarom ze de naam veranderen naar Restaurant PIT. Waarom nu de naam veranderen?

Restaurant PIT? Het blijkt een verhaal op zich te zijn. Hij wist vast niet dat hij als jong ‘pitsertje’ ooit de chefkok in zijn eigen restaurant ging worden. En hij werkt net als de rest van zijn jonge team met passie en dat maakt de naam af: Passion in Taste: PIT. Als je dit hebt gelezen, met de foto erbij waarbij je ziet dat het ondernemers met pit zijn, ga je dit vast niet meer vergeten. Natuurlijk! Elke ondernemer heeft een verhaal en in 2018 werd de ‘storytelling’ een trend. Het werkt om dat verhaal vooral te delen.

Storytelling
Wat blijft het beste hangen: ‘Ik heb gegeten bij dat restaurant het was lekker eten daar’ of ‘Ik heb gegeten bij dat restaurant: de chefkok is een bonk passie voor zijn vak. Ze hebben zelfs de naam veranderd zodat iedereen weet dat het de passie en de smaak is waar het om draait, en het was lekker eten daar’?
Een beleving of verhaal blijft hangen in je geheugen. Dat verhalen blijven hangen zien we ook in DeMooiBernhezeKrant. Wij bieden de adverteerders een optie om hun verhaal bij een reeks advertenties te kunnen plaatsen. Dat werkt, want ken je de ondernemers achter het bedrijf? Dan loop je toch veel makkelijker binnen? Ken jij de eigenaar van het bedrijf? Ken jij zijn verhaal en zijn gevecht om succesvol te worden? Dan is de gunfactor zoveel groter om daar eens te gaan shoppen of een product af te nemen.

Storytelling, je verhaal delen, dat werkt. Waar ben jij als ondernemer goed in? Wat zijn jouw specialiteiten, waarvoor moeten we echt bij jou zijn? Je uitzonderlijke gastvrijheid. Je bijzondere service. Je unieke product. Je strijd. Jouw verhaal. Of je weg naar dit punt toe. Of is het je showroom. Je bereidheid naar je klanten. Je strikte doelgroep bepaling.

Begin jij voor jezelf of wil je gezien worden? Bepaal je missie, je visie en je verhaal

Wat je zelf niet kunt, laat dat iemand anders doen
Het is zeker niet voor iedereen, het is voor veel ondernemers nog niet zo logisch om te schrijven.  Maar zij die het doen, zien dat het werkt. Houd je er niet van om over jezelf te praten? Geen probleem, ik durf te wedden dat als ik je naar je passie in je werk vraag, dat je uren kunt vertellen en daarvoor zijn weer schrijvers beschikbaar om dat dan op te tekenen. En het is een enorme inspiratiebron voor startende ondernemers.
Ga er maar eens voor zitten en deel je verhaal op je website en de media waar je zelf in gelooft. Wij zien je verhaal graag verschijnen, óf laat het ons weten, dan helpen we je graag. Wij zijn heel nieuwsgierig naar jouw verhaal.

Wij wensen je een succesvol ondernemend 2019 en Ondernemers laat je zien!

p.s. Volgende keer meer over wat je zeker zou moeten delen.